ChangetheChange

start with yourself

Mama

with one comment

Cand m-am mutat la Londra, mama mea mi-a daruit un caiet. Incarcat de iubire si de frumusete, care se incheie asa:

“Cat despre mine..uite…tot ce-mi vine acum in minte este imaginea ta la maternitate, cand te-am vazut prima data, cand te-am tinut in brate prima data.

Fata ta mica si delicata care nu s-a schimbat cu nimic. Aceleasi trasaturi, aceeasi expresie. Aceeasi dorinta de a te proteja si o dragoste care stii ca este pentru totdeauna.

Te iubesc Sabina mea draga, mereu am fost mandra de tine, este o binecuvantare pe care mi-a dat-o Domnul si cred in tine ca si in El.

Mi-a mai venit acum in minte o imagine……cea in care tu alergi iesind din scoala, in paltonasul superb (il mai tii minte)…alergi spre mine, care te astept la iesirea din scoala, esti in clasa intai.

Doamne, cata frumusete e pe lume!

Da pagina, te iubesc! Mama. ”

Citesc din acest caiet mereu, pentru ca mi-e dor de mama mea, pentru ca mi-a scris atat de frumos, atat de adevarat si cu atata dragoste. Citesc sa imi amintesc de toate lucrurile pe care le-am invatat de-a lungul anilor de la ea, de la omul cel mai bun, mai puernic si mai intelept pe care l-am intalnit. Niciodata nu mi-a cantat in struna, nu mi-a spus ca sunt cea mai frumoasa si cea maid desteapta. Nici eu nu am considerat-o cea mai buna mama doar pentru faptul ca este a mea. Dar m-a hranit cu bunatate, cu intelegere, cu respect si cu admiratie. Mi-a vorbit ca unui om matur si m-a protejat ca pe un nou nascut. M-a tinut de mana cu o forta de care putini oameni sunt capabili, si m-a “impins” in viata fara sa ma bruscheze. M-a lasat sa cresc in voie, in pace, fara sa incerce sa intervina si sa ma modeleze dupa bunul plac. Dar nu m-a abandonat nicio secunda. Nu a existat secunda sau minut in care sa ma fi simtit singura. Nici aici, la cateva mii de kilometrii departare, mama mea nu este departe.

Peste patru zile, o voi astepta la aeroport. Am in suflet un dor imens, dar dorul acela nu ocupa un loc mai intins sau mai important decat ea. O port cu mine tot timpul. Este in zambetul din fiecare dimineata, este in micile bucurii de peste zi, este in lacrimile si durerea care ma cuprind uneori, este in rugaciunile mele sau in clipele de liniste. Ma vegheaza, ma mangaie, ma dojeneste blajin sau merge cu mine la brat. Imi vorbeste atunci cand ma intorc obosita, seara, ca sa-mi tina de urat si pentru ca stie cat de frica imi este de intuneric. Canta cu mine melodiile mele preferate si imi zambeste din oglinda atunci cand imi prind parul in coc. Cand desfac o portocala si ma stropesc pe fata, ii simt parfumul Hermes, Eau d’orange verte cum imi inunda narile. Cand ma cuibaresc noaptea in pat si imi odihnesc capul pe perna, imi amintesc cum ma trezeam si alergam la ea in dormitor. Era deja plecata, dar ii imbratisam perna si mirosea a crema si a iubire. Mirosea a mama.

Mama mea, este cea mai frumoasa parte din mine. Inca patru zile, si voi putea sa o strang in brate!

Written by sabina alexandra

December 18, 2009 at 05:17

Posted in Change my days

One Response

Subscribe to comments with RSS.

  1. Copiii tai te conduc spre tine insuti!
    Te afli in aceasta cautare, te intrebi daca pana la sfarsit se va intampla sa afli, ai devenit deja Cautare. Intr-o zi ti se intinde o manuta delicata care te poarta lin dar direct “intr-un loc”. Cortina grea se da la o parte, esti in mijlocul scenei si sala e plina. Aplauze, lacrimi, zambete, sunt acolo toate. Toate personajele pe care le-ai jucat sau vroiai sa le joci. Le multumesti cu o plecaciune in care cuprinzi toata ingaduinta si simpatia unui invingator si le inviti sa aplaude regizorul, caci fara el tu nu ai fi fost “aici”. Regizorul-manuta delicata deseneaza in aer o inima din pulbere de iubire, te lasi invaluit in ea si ai devenit Iubire.
    Mama ei.

    teodora poptean

    December 19, 2009 at 20:21


Leave a Reply

